Форум » Ричард Армитидж » Медиа » Другие аудиоработы
Другие аудиоработы
nadiatw
Сообщение # 41 | 08.09.2010 | 21:40
Группа: Проверенные
Сообщений: 103
Offline
Quote (Cathie)
Аааа, кажись поняла... Наверное, это из радиопостановки "Clarissa".

Лавлейс околдовывает меня, однокременно я чувствую отвращение к нему. Особенно в конце 3 части: "Not yours - mine!!!"
Сообщение отредактировал nadiatw - Воскресенье, 12.09.2010, 14:10
Marida
Сообщение # 42 | 09.09.2010 | 00:51
Группа: Друзья
Сообщений: 438
Offline
Вот, оказывается кусок "Клариссы" пропустила, когда первый раз слушала.
Britu
Сообщение # 43 | 09.09.2010 | 05:20
Группа: Администраторы
Сообщений: 9593
Offline
А я вчера тоже не выдержала и посмотрела фильм "Кларисса". Ревела навзрыд, когда она умирала. Ругала Лавлесса последними словами. На мой взгляд, хорошо, что участие Ричарда ограничивается только аудиокнигой.

Marida
Сообщение # 44 | 09.09.2010 | 18:37
Группа: Друзья
Сообщений: 438
Offline
А на меня не слишком большое впечатление произвел фильм. Даже не знаю почему. Но этот фильм я почему-то воспринимаю исключительно с позиции современности, а от этого поведение Клариссы кажется несколько...странным.
nadiatw
Сообщение # 45 | 13.09.2010 | 12:55
Группа: Проверенные
Сообщений: 103
Offline
Ричард читает 6 стихотворений на BBC Radio 3 - Words and Music, Symphony of a City

Composed Upon Westminster Bridge, William Wordsworth
Overture to a Dance of Locomotives, William Carlos Williams
Manhattan Transfer, Book II, Chapter V - Went to the Animals' Fair, John
Silence, T.S. Eliot
Preludes, T.S. Eliot
A Silent City, Samuel Coleridge

Upon Westminster Bridge (W. Wordsworth)
Sept. 3, 1802

EARTH has not anything to show more fair;
Dull would he be of soul who could pass by
A sight so touching in its majesty.
This city now doth like a garment wear
The beauty of the morning: silent, bare,
Ships, towers, domes, theatres, and temples lie
Open unto the fields, and to the sky,—
All bright and glittering in the smokeless air.
Never did sun more beautifully steep
In his first splendour valley, rock, or hill;
Ne'er saw I, never felt, a calm so deep!
The river glideth at his own sweet will:
Dear God! the very houses seem asleep;
And all that mighty heart is lying still!

Overture To A Dance Of Locomotives (William Carlos Williams)

Men with picked voices chant the names
of cities in a huge gallery: promises
that pull through descending stairways
to a deep rumbling.

The rubbing feet
of those coming to be carried quicken a
grey pavement into soft light that rocks
to and fro, under the domed ceiling,
across and across from pale
earthcolored walls of bare limestone.

Covertly the hands of a great clock
go round and round! Were they to
move quickly and at once the whole
secret would be out and the shuffling
of all ants be done forever.

A leaning pyramid of sunlight, narrowing
out at a high window, moves by the clock:
disaccordant hands straining out from
a center: inevitable postures infinitely
repeated—
two—twofour—twoeight!
Porters in red hats run on narrow platforms.
This way ma'am!
—important not to take
the wrong train!
Lights from the concrete
ceiling hang crooked but—
Poised horizontal
on glittering parallels the dingy cylinders
packed with a warm glow—inviting entry—
pull against the hour. But brakes can
hold a fixed posture till—
The whistle!

Not twoeight. Not twofour. Two!

Gliding windows. Colored cooks sweating
in a small kitchen. Taillights—

In time: twofour!
In time: twoeight!

—rivers are tunneled: trestles
cross oozy swampland: wheels repeating
the same gesture remain relatively
stationary: rails forever parallel
return on themselves infinitely.
The dance is sure.

Manhattan Transfer, Book II, Chapter V – Went to the Animals’ Fair. (John Dos Passos)

Red light. Bell.
A block deep four ranks of cars wait at the grade crossing, fenders in taillights, mudguards scraping mudguards, motors purring hot, exhausts reeking, cars from Babylon and Jamaica, cars from Montauk, Port Jefferson, Patchogue, limousines from Long Beach, Far Rockaway, roadsters from Great Neck . . . cars full of asters and wet bathing suits, sun-singed necks, mouths sticky from sodas and hotdawgs. .. cars dusted with pollen of ragweed and goldenrod.

Green light. Motors race, gears screech into first. The cars space out, flow in a long ribbon along the ghostly cement road, between black-windowed blocks of concrete factories, between bright slabbed colors of signboards towards the glow over the city that stands up incredibly into the night sky like the glow of a great lit tent, like the yellow tall bulk of a tentshow.

Empty Silences (T S Eliot)

Along the city streets
It is still high tide,
Yet the garrulous waves of life
Shrink and divide
With a thousand incidents
Vexed and debated -
This is the hour for which we waited -

This is the ultimate hour
When life is justified.
The seas of experience'That were so broad and deep,
So immediate and steep,
Are suddenly still.
You may say what you will,
At such peace I am terrified.
There is nothing else beside.

Preludes (TS Eliot)

I

The winter evening settles down
With smell of steaks in passageways.
Six o'clock.
The burnt-out ends of smoky days.
And now a gusty shower wraps
The grimy scraps
Of withered leaves about your feet
And newspapers from vacant lots;
The showers beat
On broken blinds and chimneypots,
And at the corner of the street
A lonely cab-horse steams and stamps.
And then the lighting of the lamps.

II

The morning comes to consciousness
Of faint stale smells of beer
From the sawdust-trampled street
With all its muddy feet that press
To early coffee-stands.

With the other masquerades
That times resumes,
One thinks of all the hands
That are raising dingy shades
In a thousand furnished rooms.

III

You tossed a blanket from the bed
You lay upon your back, and waited;
You dozed, and watched the night revealing
The thousand sordid images
Of which your soul was constituted;
They flickered against the ceiling.
And when all the world came back
And the light crept up between the shutters
And you heard the sparrows in the gutters,
You had such a vision of the street
As the street hardly understands;
Sitting along the bed's edge, where
You curled the papers from your hair,
Or clasped the yellow soles of feet
In the palms of both soiled hands.

IV

His soul stretched tight across the skies
That fade behind a city block,
Or trampled by insistent feet
At four and five and six o'clock;
And short square fingers stuffing pipes,
And evening newspapers, and eyes
Assured of certain certainties,
The conscience of a blackened street
Impatient to assume the world.

I am moved by fancies that are curled
Around these images, and cling:
The notion of some infinitely gentle
Infinitely suffering thing.

Wipe your hand across your mouth, and laugh;
The worlds revolve like ancient women
Gathering fuel in vacant lots.

A Silent City (Samuel Taylor Coleridge)

The silence of a City, how awful at Midnight!
Mute as the battlements and crags and towers
That Fancy makes in the clouds, yea, as mute
As the moonlight that sleeps on the steady vanes.

The cell of a departed anchoret,
His skeleton and flitting ghost are there,
Sole tenants—
And all the City silent as the Moon
That steeps in quiet light the steady vanes
Of her huge temples.

Сообщение отредактировал nadiatw - Среда, 15.09.2010, 16:56
Katarina
Сообщение # 46 | 13.09.2010 | 15:01
Группа: Друзья
Сообщений: 791
Offline
nadiatw, спасибо большое,с удовольствием слушаю.

Britu
Сообщение # 47 | 13.09.2010 | 17:27
Группа: Администраторы
Сообщений: 9593
Offline
Quote (nadiatw)
Composed Upon Westminster Bridge, William Wordsworth

COMPOSED UPON WESTMINSTER BRIDGE, SEPTEMBER 3, 1802

Earth has not anything to show more fair:
Dull would he be of soul who could pass by
A sight so touching in its majesty:
This City now doth, like a garment, wear
The beauty of the morning; silent, bare,
Ships, towers, domes, theatres, and temples lie
Open unto the fields, and to the sky;
All bright and glittering in the smokeless air.
Never did sun more beautifully steep
In his first splendour, valley, rock, or hill;
Ne'er saw I, never felt, a calm so deep!
The river glideth at his own sweet will:
Dear God! the very houses seem asleep;
And all that mighty heart is lying still!

СОНЕТ, НАПИСАННЫЙ НА ВЕСТМИНСТЕРСКОМ МОСТУ 3 СЕНТЯБРЯ 1802 ГОДА

Нет зрелища пленительней! И в ком
Не дрогнет дух бесчувственно-упрямый
При виде величавой панорамы,
Где утро - будто в ризы - все кругом

Одело в Красоту. И каждый дом,
Суда в порту, театры, башни, храмы,
Река в сверканье этой мирной рамы,
Все утопает в блеске голубом.

Нет, никогда так ярко не вставало,
Так первозданно солнце над рекой,
Так чутко тишина не колдовала,

Вода не знала ясности такой.
И город спит. Еще прохожих мало,
И в Сердце мощном царствует покой.


Сообщение отредактировал Britu - Понедельник, 13.09.2010, 17:32
Greza
Сообщение # 48 | 03.10.2010 | 02:02
Группа: Проверенные
Сообщений: 22
Offline
Спасибо огромное за передачу))

Мне бы без сказуемого не остаться...
Pirra
Сообщение # 49 | 03.10.2010 | 18:48
Группа: Друзья
Сообщений: 1892
Offline
nadiatw, спасибо за наслаждение услышать вновь голос Ричарда.
Britu, спасибо за перевод красивого сонета. Вот если бы кто сделал видеоклип с изображением Ричарда и его голос ( уже была поэма), было бы здорово biggrin . Сама, к сожалению, не владею техникой создания клипов. cry
nadiatw
Сообщение # 50 | 03.10.2010 | 23:11
Группа: Проверенные
Сообщений: 103
Offline
Quote (Pirra)
Вот если бы кто сделал видеоклип с изображением Ричарда и его голос ( уже была поэма), было бы здорово

На YouTube есть видеоклипы с изображением Ричарда и его голос.
Это мой любимый. Думаю многие из Вас его уже видели))

The poem:
O lady, when the tipped cup of the moon blessed you
You became soft fire with a cloud's grace;
The difficult stars swam for eyes in your face;
You stood, and your shadow was my place:
You turned, your shadow turned to ice O my lady.
O lady, when the sea caressed you
You were a marble of foam, but dumb.
When will the stone open its tomb?
When will the waves give over their foam?
You will not die, nor come home, O my lady.

O lady, when the wind kissed you
You made him music for you were a shaped shell.
I follow the waters and the wind still
Since my heart heard it and all to pieces fell
Which your lovers stole, meaning ill, O my lady.

O lady, consider when I shall have lost you
The moon's full hands, scattering waste,
The sea's hands, dark from the world's breast,
The world's decay where the wind's hands have passed,
And my head, worn out with love, at rest
In my hands, and my hands full of dust, O my lady.

Сообщение отредактировал nadiatw - Воскресенье, 03.10.2010, 23:18
GizTheGunslinger
Сообщение # 51 | 16.11.2010 | 18:15
Группа: Администраторы
Сообщений: 5574
Offline
Ричард недавно озвучил ещё одну рекламу.
Kareglazka
Сообщение # 52 | 16.11.2010 | 20:24
Группа: Проверенные
Сообщений: 794
Offline
Charming Voice!
Ладу бы он нашу озвучил, глядишь она б тогда не только зоводиться стала, полетела бы крошка як самолёт! biggrin



"Сюда по новым им волнам все флаги в гости будут к нам".
Аватар и баннер- Августа
Marida
Сообщение # 53 | 17.11.2010 | 19:48
Группа: Друзья
Сообщений: 438
Offline
Одна моя знакомая года три, как живет в Англии. И теперь за бутербродом она бегает во время фильмов, а не во время рекламы!!!
Kareglazka
Сообщение # 54 | 29.11.2010 | 22:45
Группа: Проверенные
Сообщений: 794
Offline



"Сюда по новым им волнам все флаги в гости будут к нам".
Аватар и баннер- Августа
GizTheGunslinger
Сообщение # 55 | 29.11.2010 | 23:18
Группа: Администраторы
Сообщений: 5574
Offline
Kareglazka, большое спасибо за видео! Ричард так проникновенно читал... как будто у него прямо-таки слёзы в горле стояли...
Kareglazka
Сообщение # 56 | 29.11.2010 | 23:44
Группа: Проверенные
Сообщений: 794
Offline
Quote (GizTheGunslinger)
Ричард так проникновенно читал... как будто у него прямо-таки слёзы в горле стояли...

Прочувствовал он трагедию и эмоции Teda Hughesa. Честно и я cry



"Сюда по новым им волнам все флаги в гости будут к нам".
Аватар и баннер- Августа
Alenanok
Сообщение # 57 | 30.11.2010 | 00:27
Группа: Друзья
Сообщений: 494
Offline
О мой бог cry это просто волшебно, проникновенно, трогательно....

Melody
Сообщение # 58 | 30.11.2010 | 01:46
Группа: Друзья
Сообщений: 170
Offline
Спасибо за ролик. Недавно посмотрела фильм "Сильвия" с Крейгом и Пелтрою в главных ролях. Фильм оч.понравился, рассказывает о любви Теда Хьюза и Сильвии Плат. Но фильм , я думаю, был бы намного глубже и пронзительней, если бы роль дали Ричарду. Крейг иногда раздражал своим деревянным взглядом.
Гвинет Пелтроу не очень люблю, но в этом фильме она потрясающе сыграла.


аватар dark_jackal32
Редиска_Кэт
Сообщение # 59 | 30.11.2010 | 02:52
Группа: Друзья
Сообщений: 2716
Offline
Quote (Marida)
Одна моя знакомая года три, как живет в Англии.

Пардон, не в тему темы :-), но всё же спрошу - и как ей там? Хотя бы в общем и целом, что называется. Что говорит?..

Quote (GizTheGunslinger)
Ричард так проникновенно читал... как будто у него прямо-таки слёзы в горле стояли...

Quote (Kareglazka)
Прочувствовал он трагедию и эмоции Teda Hughesa. Честно и я

Да, он это умеет, осмелюсь сказать, КАК НИКТО - передавать чьи-то эмоции, чувства, вот такие тонкие, сложные, драматичные душевные состояния. Наверное, именно поэтому только сыгранные им герои заставляют меня искренне сочувствовать им, переживать их боль - никакие другие киношные герои не заставляли меня так переживать за них. Вот и стихи он читает так же... ЕГо талант непревзойден.

Quote (Melody)
Но фильм , я думаю, был бы намного глубже и пронзительней, если бы роль дали Ричарду. Крейг иногда раздражал своим деревянным взглядом.

Да уж, если бы это сыграл Ричард... Вот поэтому становится обидно -почему такие роли не достаются, кому надо...
Сообщение отредактировал Cathie - Вторник, 30.11.2010, 19:39
Pirra
Сообщение # 60 | 30.11.2010 | 18:03
Группа: Друзья
Сообщений: 1892
Offline
Quote (Cathie)
Да, он это умеет, осмелюсь сказать, КАК НИКТО - передавать чьи-то эмоции, чувства

Как же так можно спокойным голосом выразить столько чувств, эмоций. Его можно слушать и слушать, и нет усталости, негатива, всё за туманом его голоса.
Форум » Ричард Армитидж » Медиа » Другие аудиоработы
Поиск:
Вверх